Plavecké potreby pre maličkých

Infolinka 09:00 - 16:00

0917 840 657

Infolinka 09:00 - 16:00

0917 840 657

Výskum

Už ste sa stretli s nejakým výskumom ohľadom plávania detí? :) Pre zaujímavosť Vám jeden ponúkam.

Výskum uskutočnený v Nemecku podporovaný Ministerstvom pre vzdelávanie a vedu bol plne potvrdený systematickým testovaním škôlkarov od roku 1974 do roku 1976. Pozorované deti boli rozdelené do šiestich „skupín“: tí, ktorí začali plávacie a gymnastické programy, alebo len prijali inštrukcie v gymnastike v rôznych časoch ( s 3, 6 alebo 2, 4 rokmi resp.) Jedna kontrolná skupina neprijala športové inštrukcie žiadneho druhu.

Výskumy ukázali, že spomedzi iných športov má práve rané „plávanie“ detí (už v dojčenskom veku) vplyv na formovanie osobnosti dieťaťa.

Vedecké štúdie detského plávania v Nemecku ukázali, že raná stimulácia rozvíja dieťa v troch kľúčových oblastiach – fyzickej, mentálnej a emocionálnej. Keď porovnali deti s kontrolnou skupinou, ktorá neabsolvovala celoročne kurzy, tak deti, ktoré plávali pravidelne od začiatku boli signifikantne silnejšie a viac koordinovanejšie. Tieto deti taktiež vysoko skórovali v inteligencii a v riešení problémov, ktoré sa prenášajú do vynikania a ostražitosti v škole. A citovo, udetí, ktoré plávali celoročne bolo zistené, že sú viac sebadisciplinovanejšie a majú motiváciu a sebadôveru na dosiahnutie úspechu. Z konzistentných formulácii cieľov, učenia a úspechov, tieto deti vysoko skórujú v sebaúcte. Rozvíja sa ich nezávislosť a sebadôvera. Výskumníci veria, že táto nezávislosť a sebadôvera zväčšujú záujem učiť sa.



***článok je úrývok mojej ročníkovej práce z r.2007 Skupinové "plávanie" detí do troch rokov a jeho vplyv na psychiku - T. Svitková, FF TU v TT, psy
Späť na výpis článkov

Rybicka.sk používa cookies

Cookies sú informácie, ktoré ukladáme, aby sme zlepšili váš používateľský zážitok na Rybicka.sk.

Niektoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie nášho webu. Iné nám pomáhajú zistiť anonymné údaje o návštevnosti nášho webu. A ďalšie slúžia na vykonávanie marketingových kampaní prostredníctvom tretích strán, ako sú napr. Google či Facebook.

Svoju voľbu môžete prispôsobiť v nastaveniach.

Nevyhnutné

Analytické

Marketingové