Plavecké potreby pre maličkých

Infolinka 09:00 - 16:00

0917 840 657

Infolinka 09:00 - 16:00

0917 840 657

Vedeli ste že..?

Nikdy nie je príliš skoro začať

Vo Veľkej Británii začínajú špecializované lekcie už od jednodňových bábätiek a ich oficiálne zdravotnícke smernice uznávajú, že nie je potrebné čakať na zaočkovanie. Aj keď – udržanie dieťatka v teple je nevyhnutné.
(pozn.red.: na Slovensku začínajú podobné kurzy v riadnych bazénoch až po 4.mesiaci. Zoznam kurzov nájdete aj na tomto odkaze http://rybicka.sk/stranka/plavecke-kurzy-na-slovensku)

Blízky kontakt

Plávanie Vám dáva príležitosť blízkeho kontaktu s Vaším dieťatkom. Táto skúsenosť Vám pomôže včasne si vytvoriť hlboké väzby zmysluplným a upokojujúcim spôsobom. Zdieľanie plaveckého zážitku je zvlášť dôležité, ak je dieťatko rozrušené a mama či otec sú unavení.


Fyzická a duševná pohoda

Fyzická aktivita a mentálna stimulácia napomáhajú správnemu vývinu Vášho dieťatka. Navyše mu zlepšia apetít a príjemne ho unavia. Voda poskytuje teplé a relaxačné prostredie mimo bežnej dennej
rutiny, podporuje pokojnejšiu a spokojnejšiu náladu. Kurzy plávania poskytujú Vášmu dieťatku výborný tréning a pomáhajú posilňovať srdce, pľúca a svaly. Stimulujú tiež nervový systém, ktorý v mozgu utvára zmyslové vnímanie.

Dobré návyky

Včasné príležitosti na fyzickú aktivitu pomáhajú deťom vytvárať si dobré návyky. Vieme, že deti, ktoré sú aktívnejšie, majú tendenciu k fyzickej aktivite aj neskôr v živote. To im pomôže zachovať si fyzickú a duševnú kondíciu do dospelosti.

Svalová sila

Fyzická aktivita zvyšuje svalovú silu. Odpor vody pri plávaní pomáha deťom efektívnejšie využívať svaly. Výskum ukázal, že deti, ktoré pravidelne plávajú, chodia skôr ako deti, ktoré neplávanú. Toto
rýchlejšie napredovanie je spôsobené lepšou kontrolou svalov a pevnejším trupom.

Rutina a režim

Dojčatá a batoľatá s dobrým režimom dňa majú lepší spánok a lepšie sa pripravia na vzdelávacie aktivity v škole. Včasná rutina pravidelných hodín plávania im pomáha vytvoriť si návyk pripravenosti v určitom čase každý týždeň. Rutina tiež zabezpečí štruktúru a spoločenskú aktivitu pre vyčerpaných rodičov.

Koordinácia

Výskum, vrátane nórskej štúdie, ukazuje, že deti, ktoré pravidelne plávajú, majú lepšiu rovnováhu a intuitívnejší úchop predmetov ako deti, kroté neplávajú. Aktivity vo vode ako kopanie, špliechanie a nadnášanie pomáhajú zlepšovať koordináciu. Na Islande, 3-mesačné „plávajúce“ deti vykazujú balančné zručnosti, ktoré bežne dosahujú až deti vo veku 9 alebo 10 mesiacov.

Strach z vody

U mnohých „neplávajúcich“ deti vzniká strach z vody, preto sa nikdy nenaučia plávať. Tým môžu vystaviť seba aj iných nebezpečenstvu. Včasné skúsenosti s vodou dávajú dieťaťu pochopiť nadnášanie a rozvinúť zručnosti, ktoré jedného dňa môžu zachrániť život.

Učenie hrou

Už od prvej lekcie sa deti učia reagovať na opakované a zábavné príkazy. Spievanie piesní, tlieskanie rukami, ošpliechané tváre a mnoho ďalších podnetov vo vode zlepšujú mentálne schopnosti detí a úroveň ich kognitívneho vnímania. Natoľko, že štúdie detí školského veku, ktoré ako dojčatá alebo batoľatá chodili na kurzy plávania, ukázali 15-mesačný náskok v jazykových zručnostiach, počítaní aj v schopnostiach riešiť problémy oproti deťom, ktoré plávať nechodili.



Z anglického originálu Learning for life od Splash About preložila A.Svitková

Zdroje originálneho článku:

  • Professor Liselott Diam – Cologne
  • H Sigmundsson & Hopkins - “Baby Swimming and exploring the effects of early intervention on subsequent motor abilities in childcare, health and development.
  • Diem, Undeutsch, Lehr, Olbrich “Early Motor Stimulation and personal development: A study of 4-6 year old German children”
  • Field T, Scafidi F, Scanaberg S, “Message of preterm Newborns to improve Growth and Development” pediatric nursing
  • German Sports collage cologne “ Baby swimming: Advance independence and Development of intelligence”

Späť na výpis článkov